Fleksibel betaling
Fri frakt over 999,-
Åpent kjøp i 30 dager!
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

FAQ

OFTE STILTE SPØRSMÅL


Her vil vi besvare de fleste spørsmål rundt levering- og leveringsbetingelser, frakt og priser for de ulike leveringsmetodene vi tilbyr, angrerett og retur av varer samt reklamasjon.
Om du ikke skulle finne svar på det du lurer på så se gjerne våre salgsbetingelser eller kontakt vår kundeservice så skal vi bistå så godt vi kan!


 

ANGRERETT OG RETUR AV VARER


 

  • Hva betyr angrerett?

Du har rett til å angre deg innen 14 dager fra dagen du har hentet ut din pakke.

  • Hvordan benytter jeg angreretten?

Den enkleste måten er å fylle ut returskjema som følger med i pakken og returnere varene til oss.

  • Kan jeg angre på alle produkter?

Nei, du har ikke rett til å angre produkter som på grunn av helse eller hygieniske årsaker ikke kan sendes ut dersom du har brutt forseglingen.

  • Hva er returadressen deres?

Vår returadresse er: Sport Exploring AS, Askehaugveien 95, 1407 Vinterbro, Norway.

  • Hva innebærer et verdifradrag?

Det innebærer at vi har rett til å trekke fra et beløp av verdien på produktet dersom vi ser at du har brukt produktet mer enn nødvendig, og påvirket dets karakter, egenskaper og funksjon.

  • Hvordan får jeg tilbakebetaling?

En tilbakebetaling utføres til samme betalingsmetode som du benyttet ved kjøp.

  • Betalingskort

Tilbakebetaling skjer i løpet av 2-5 virkedager.

  • PayPal

Tilbakebetalingen skjer til din PayPal konto i løpet av 2-5 virkedager.

  • Klarna

Tilbakebetaling skjer i løpet av 2-5 virkedager. Vi anbefaler at du allikevell kontakter Klarna og ber de fryse betalingen. Dette kan du enkelt gjøre ved å logge deg inn hos Klarna også.

 

 

REKLAMASJON

 

 

  • Jeg har mottatt en ødelagt vare.

1. NB! Synlige skader som man ser når du mottar varen må være anmerket på utleveringsbilaget, altså fraktbrevet som du skriver under på når du mottar varen. Dette er svært viktig. Hvis ikke dette blir gjort kan ikke vi eller fraktselskapet behandle reklamasjonen. Ellers vil du ikke få noen erstatning. 

2. Ta alltid et bilde av varen og send til oss i forkant.

3. Kontakt kundeservice først på post@sportexploring.com så hjelper vi deg!

4. Ikke returner en defekt vare/ varer før vi har avklart sammen.

5. Returadresse: Sport Exploring AS, Askehaugveien 95, 1407 Vinterbro, Norway.
 

Husk - Du har alltid 3 års reklamasjonsrett om en vare er skadet eller har feil. Men kontakt kundeservice først på post@sportexploring.com så hjelper vi deg.
 

  • Varen gikk i stykker etter bruk.

Kontakt oss på kundeservice: post@sportexploring.com så skal vi hjelpe deg.

  • Hva skjer når jeg sender inn en reklamasjon til dere?

Vi gjør en vurdering og du mottar en e-post når reklamasjonen er klar. Dersom vi har spørsmål til reklamasjonen, tar vi kontakt. Vi har rett til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er skadet i henhold til gjeldende lov, det vil si hvis produktet er skadet på grunn av slitasje.

  • Må jeg betale noe når jeg sender tilbake feilvarer?

Ved godkjent reklamasjon hvor vi har sendt deg feilaktig vare så står Sport Exploring for returkostnaden.

  • Jeg er ikke fornøyd med håndteringen av min reklamasjon, hva gjør jeg?

Dersom vi ikke kommer til en enighet du føler deg fornøyd med har du mulighet til å ta saken videre til Forbrukerrådet. Se fremgangsmåte her: http://www.forbrukerradet.no/klageguide/

Ved eventuelle tvister følger vi Forbrukerrådets anbefalinger. Uløste saker kan klages inn til Forbrukerklageutvalget. Du kan også benytte EU-kommisjonens klageportal online. Dette spesielt relevant om du bor i et annet EU/EES-land enn Norge. http://ec.europa.eu/consumers/odr/

For mer informasjon om reklamasjon og garant, se våre salgsbetingelser her.

 

 

FRAKT OG LEVERING


 

  • Hvor er pakken min?

Når bestillingen din er sendt får du en mail der du kan spore pakken. Du kan følge pakken din via Post Nord sin app. Du finner den hvor du søker opp apper. Du får også en SMS eller en hentemelding når bestillingen har ankommet utleveringsstedet/postkassen.

  • Jeg har ikke fått leveringsbeskjed?

Du vil alltid motta en mail når vi har sendt bestillingen din. Hvis du ikke har mottatt noen mail innen lovet leveringstid, kan du kontakte kundeservice.

  • Det mangler varer i bestillingen min.

Slik skal det ikke være. Vi kan gjøre feil når vi plukker varene dine, men vi skal hjelpe deg! Ta kontakt med kundeservice.

  • Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Vi skal selvfølgelig hjelpe deg! Hvis du har mottatt feil vare, vennligst kontakt oss så fort som mulig og senest innen 3 virkedager etter mottakelse slik at vi kan rette opp feilen. Ta kontakt med kundeservice, så ordner vi dette.

  • Kan jeg bestemme leveringsadressen?

Om du handler med kort eller annen direktebetaling kan du velge en annen leveringsadresse.

  • Kan jeg velge hvilket utleveringssted jeg vil ha pakken til?

Ja, men kun i nærheten av postnummeret ditt. Du ser hvilke du kan velge i kassen.

  • Når sender dere varer?

Vi sender varer som er på lager innen 24 timer etter bestilling (mandag - fredag). Enkelte varer kan befinne seg på et eksternlager som gjør at det kan ta en dag eller to ekstra.

  • Kan jeg endre bestillingen min?

Nei, vi plukker varer fortlpende og sender når du har foretatt en bestilling i nettbuttikken.

  • Hva er leveringstiden?

Leveringstiden er normalt 2-6 virkedager, fra du la inn din bestilling. Du får pakken levert i postkassen eller til nærmeste utleveringssted beregnet ut ifra str.

  • Hva skjer om jeg ikke henter pakken?

Dersom du ikke henter pakken uten å gi oss beskjed, blir du belastet med et gebyr på 200 NOK. Kontakt kundeservice om du angrer kjøpet ditt, så hjelper vi.

 

 

LEVERING TILPASSET DEG!

 

Vi har et godt samarbeid med PostNord og jobber med flere aktører som Bring, Posten mf. Du kan se våre alternativer som skal være opdaterte til enhver tid under Frakt og levering.

Se de ulike fraktmetodene her!


 

DISCLAIMER/FORBEHOLD

 

Vi forsøker til enhver tid å holde informasjonen om produktene så oppdatert og korrekt som mulig. Vi tar likevel et forbehold om skrive- og trykkfeil samt endringer på produkter hvor vi ikke selv er informert fra våre leverandører. På bakgrunn av dette tar vi forbehold om å kansellere ordrer hvor vi ikke kan levere varen slik den er presentert i nettbutikken fordi varen enten er endret, utsolgt eller utgått. Hvis dette skulle skje med din ordre hører du fra oss så fort ordren er registrert i vårt system.


Innholdet på disse nettsidene er kun en informasjonstjeneste fra Sport Exploring AS. Sport Exploring AS fraskriver seg ethvert ansvar for eventuelle tap, uhell, kostnader eller senskader

Det som her står skrevet om de ulike produktene er kun generelle retningslinjer og råd. Vi gir ingen garanti for at det spesifikke produkt passer for den enkelte bruker i en gitt situasjon. På enkelte av våre sider er det oppgitt linker til videoer og andre websider.

Vi frasier oss et hvert ansvar for det innholdet/opplysningene som framkommer her og aksepterer ikke ansvar i forbindelse med tilgang til, eller bruk av disse websider.

 

 

Vi er tilgjengelig pr mail og har åpningstid: mandag - fredag mellom kl. 10.00 - 1400.
Vår epost er: post@sportexploring.com